Laat Jayadevi studeren

onderwijs foto Jayadevi (16) is een meisje uit De hoge bergen van West Nepal. Haar moeder is overleden bij de geboorte van haar jongere broertje. Zij is, naast haar vader, de enige die voor het huishouden en voor de boerderij kan zorgen. Het is een van de armste families daar.

Op een bepaald moment, toen haar vader niet thuis was, is ze gekidnapt door een paar dorpsjongens en ze is naar het lokale tempeltje gebracht om volgens traditie een zgn. “Sindoor” te krijgen. De jongen die haar de “Sindoor” geeft mag haar dan volgens dezelfde traditie als zijn vrouw claimen in een geforceerd huwelijk. Ze wist met een list te ontsnappen, maar hierdoor raakte haar leven in gevaar.

Rolmodel

Stichting Newa heeft gezorgd dat ze naar Kathmandu kon, door haar studie te sponsoren. Daar volgt ze nu een studie op het gebied van hotellerie en recreatie.

Ze doet heel goed haar best, en is nu al een voorbeeld voor de meisjes en vrouwen in haar omgeving. Als ze straks haar diploma heeft kan ze een zelfstandig en goed leven opbouwen, en wordt daarmee een rolmodel voor meisjes en vrouwen niet alleen in haar dorp maar in het hele Humla District.

Met uw donatie helpt u niet alleen Jayadevi, maar een heel district. De moeite van het doneren waard, toch? Help Jayadevi nu!

Steun Stichting Newa nu!

Stichting Newa ondersteunt succesvolle projecten in Nepal, door middel van subsidies, crowdfunding en donaties. De overheadkosten houden we bewust heel laag, uw geld wordt voor 99% besteed aan de projecten in Nepal.

Steun Stichting Newa nu